Cel mai mare lant de retail din domeniul echipamentelor telecom pe piata locala, Germanos, si-a inceput activitatea in Romania in 2000, avand ca obiectiv strategic extinderea lantului de magazine pe intreg teritoriul tarii. Incet, si cu costuri importante, Germanos a crescut.
Fondurile necesare deschiderii unui magazin se ridica la 50.000 - 100.000 de euro, au estimat oficialii companiei. Pe langa fondurile alocate pentru extindere, Germanos a investit cel putin 500.000 de euro pentru imaginea marcii. Compania are in prezent o retea de 77 de magazine (o parte din ele in sistem de franciza) in toata tara, iar politica de extindere se va mentine cel putin pana la finalul lui 2005, a declarat pentru ZF Aris Karoussos, General Manager al lantu-lui de magazine Germanos.
Compania comercializeaza cartelele pentru acces Internet si servicii de voce PCNET, RDS si Globtel. Oferta Germanos mai cuprinde terminale GSM, telefoane fixe (cu fir sau fara - DECT), faxuri, camere foto si video, aparatura audio, baterii si jocuri, precum si service autorizat pentru echipamente.
Germanos colaboreaza cu doi operatori de telefonie mobila, respectiv Connex si Zapp, dar si cu RomTelecom, comercializand produsele acestei companii pe piata locala. "De asemenea, prin compania de distributie a Germanos Telecom, colaboram cu Orange in ceea ce priveste distributia de cartele pentru telefonia mobila (pre-paid)", a spus Karoussos.
Anul trecut, Germanos a inregistrat un volum total de vanzari de peste 60 de milioane de euro pe piata din Romania. Cifra cumuleaza incasarile celor trei componente ale companiei: lantul de magazine Germanos, filiala Sunlight si Sunlight Industrial.
"Pe parcursul acestor ani, Germanos a reusit sa obtina recunoastere ca expert al pietei de telefonie mobila si sa stabileasca parteneriate puternice cu cei mai importanti jucatori din industria de