Programul de innoire a parcului auto da mari batai de cap romanilor interesati sa renunte la autoturismele vechi in schimbul unora noi. Proprietari de masini trecute de "floarea varstei" mai au de asteptat pana in aprilie anuntarea listei producatorilor, furnizorilor sau importatorilor acceptati in program.
Abia apoi incep zecile de drumuri intre producatorii validati, REMAT, Registrul Auto Roman. Pe langa acestea se mai adauga si o multime de certificate sau acte de succesiune.
Pe de alta parte, producatorii auto sustin ca nu stiu cu exactitate cati bani vor incasa in final pentru fiecare autoturism trimis la casat. Pentru moment, ei sunt in asteptarea unei decizii din partea Guvernului. Intre timp, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) se fastaceste in explicatii.
In 3 saptamani, un singur producator inscris in program
"Acum noi suntem pur si simplu in asteptare. Va pot spune cu certitudine ca pana pe data de 1 aprilie, ora 14.00, se vor inscrie toti producatorii, furnizorii si importatorii auto. Probabil ca de luni vor incepe sa vina la noi", a incercat sa linisteasca apele directorul AFM, Mihai Toti.
Subit, seful AFM nu mai are motive de ingrijorare, desi, in urma cu aproape doua saptamani, se arata total ingrijorat de faptul ca producatorii, furnizorii si importatorii nu se grabesc sa se inscrie in programul de innoire a parcului auto. "Pana acum (n.r. - 14 martie a.c.), nici un producator nu s-a inscris.
Din aceasta cauza anticipam ca spre finalul datei-limita de inscrieri angajatii institutiei vor fi nevoiti sa lucreze zeci de ore suplimentare", ne declara la acea vreme directorul Fondului pentru Mediu.
Nici ieri, situatia nu era semnificativ schimbata. Intrebat cati producatori, furnizori sau importatori auto s-au inscris pana in prezent in program, directorul Toti a raspuns