Construirea unei cariere de succes este vazuta in ghidurile nou aparute ca o strategie, cu diverse tactici: alegerea profesiei, angajarea sau promovarea. Cel care doreste sa se angajeze trebuie, in Construirea unei cariere de succes este vazuta in ghidurile nou aparute ca o strategie, cu diverse tactici: alegerea profesiei, angajarea sau promovarea. Cel care doreste sa se angajeze trebuie, in opinia specialistilor, sa fie un om organizat. De exemplu, sa stie sa pastreze un registru, atent construit, in ceea ce priveste firmele abordate. La fel de eficient poate fi sa-si insuseasca si un vocabular specific sau sa se autoevalueze si sa se poata adapta in orice situatie. O data angajat, cel interesat sa aiba o cariera de succes ar trebui sa se familiarizeze cu asa-numitele "scari de cariera", ca sa cunoasca ierarhia si sa-si cunoasca sansele de promovare. Registrele in care cel care cauta un loc de munca tine evidenta incercarilor de angajare ar trebui sa fie de doua feluri. in primul rand, este necesar, sustin specialistii, un tabel care sa contina decupajele anunturilor luate in considerare, montate cronologic, numele publicatiei si aparitia, data si variantele de curriculum vitae si scrisoare de intentie expediate, convorbirile cu firma respectiva (data, persoana, subiectul), sansele de angajare si, in sfarsit, cum s-a terminat incercarea de angajare. Mai mult, un al doilea tabel ar trebui sa ordoneze firmele abordate, adresa de contact, numele directorului, interviurile avute, si, inca o data, sansele de angajare si felul cum s-a finalizat incercarea.
Vocabularul angajarii
Pe langa scrisoarea de intentie sau curriculum vitae care trebuie scrise profesionist, dupa un tipar bine stabilit, cel care doreste sa se angajeze trebuie sa se familiarizeze si sa stapaneasca un vocabular considerat specific. Acesta trebuie sa contina, cuvinte-cheie, cum a