Printre prezentarea atribuţiilor STS, care precizăm nu interceptează convorbirile telefonice, deşi au întreaga bază de date a operatorilor de telefonie fixă şi mobilă, şi laudele aduse sistemului 112, vorbitorii şi-au amintit că acest sistem, e drept într-o formă mai rudimentară, a funcţionat în judeţul Mureş încă din 2001. SNUAU 112 va asigura o mai bună coordonare a tuturor serviciilor implicate în soluţionarea urgenţelor – SMURD, ambulanţă, poliţie, pompieri, protecţie civilă, jandarmi.
Col. Tatiana Frâncu, purtător de cuvânt al STS, a avut ieri rolul de a ţine speech-ul de introducere a jurnaliştilor în activitatea STS – de altfel o prezentare puţin cam lungă – curioşilor le recomandăm să lectureze Legea nr. 92/1996, pentru a afla mai multe despre acest serviciu – şi apoi a ajuns şi la tema pentru care ne-am reunit – SNUAU 112. Înainte de a prezenta sistemul 112, am dori să facem o remarcă despre STS. Acest serviciu care are baza de date a tuturor abonaţilor din România, fie ei la telefonia fixă şi, respectiv, mobilă, fie ei SRI sau lelea Floare din ultimul cătun din România, ne-au asigurat cu “maximă” seriozitate că nu au în atribuţii şi nici nu se ocupă de interceptarea convorbirilor telefonice. Cu maximă seriozitate îi asigurăm şi noi că ne vine greu a crede. Paranteza fiind făcută, să trecem la lucruri mai serioase, şi anume 112.
Col. Tatiana Frâncu a precizat că “pentru judeţul Mureş nu este o noutate 112, care a funcţionat şi funcţionează foarte bine aici. Noi aducem un plus de siguranţă şi performanţă”.
Directorul SNUAU 112, gen. bg. ing. Eugen Muşat, a recunoscut, de asemenea, că “am preluat o bună parte din caracteristicile locale, dar am adus un plus de calitate… Integrând Mureşul în sistemul naţional s-a asigurat securitatea printr-un centru de rezervă la Harghita. Astfel, dacă soft-ul de la Mureş este deranjat, apelurile sunt pr