Fiscalitatea din Romania anului 2005 ne plaseaza intr–o situatie atipica. Cota unica de impozitare se mai aplica in acest moment doar intr–un singur stat membru al UE. Slovacia trebuie sa faca fata insa acuzelor de dumping fiscal. Avantajul slovacilor este ca traiesc deja intr-o tara din structurile comunitare.
Reforma fiscala romanesca este ca o nastere cu forcepsul. A scos capul dar umerii trec cu greu. Este nevoie de eforturi suplimentare din partea mamei si pentru ca echipa medicala care o asista este sceptica in privinta sanselor de reusita ale operatiunii.
Oricum doctorii, daca ar fi fost consultati inainte de termenul de la care evolutia sarcinii a devenit ireversibila, ar fi recomandat intreruperea sarcinii.
Codul fiscal va fi impus in formularea de baza: cota unica de impozitare ramane 16%. Indiferent de cat de infelxibil s-ar arata Fondul Monetar International fata de masura de realxare fiscala. In compensatie fiscalitatea se va inaspri respectand modelul european. Un noian de taxe, impozite indirecte vor fi introduse dupa 1 aprilie.
Necesitatea alinierii la cotele de taxare din Uniunea Europeana este indubitabila. Devansarea majorarilor poate fi de inteles dar nu este insa exlicita si nici explicata. Extinderea aplicarii acestui trebuit sa iasa din sfera perceptiei invhechite de taxa pe produsele de lux . Democratia occidentala a impus regula argumentarii deciziilor ce afecteaza veniturile contrbuabulilor.
La noi, inca, acest exercitiu lispseste cu desavarsire. Desi aria de cupridere accizelor este intr-un continuu proces de extindere, acest impozit indirect este prezentat tot dupa invechita formula a suprataxei pe lux. Ideea ar fi ca de fapt sunt afectati doar cei cu venituri acoperitoare. Atat timp cat ipredictibilitatea continua sa guverneze carpirea sacului bugetar tiparul nu se schimba .
"Mai