- sustine directorul general al CFR Calatori, Valentin Bota - Domnule director, mai circula romanii cu trenul sau au renuntat in favoarea microbuzelor, care nu au intarzieri si nici nu au probleme cu incalzirea, ca sa nu mai spunem ca au si scaune mai confortabile decat faimoasele "Sageti albastre"?
- Anul trecut a fost primul dupa 2000 cand numarul de calatori pe CFR a crescut, majorarea fiind de 4 la suta. De fapt, din 2001 incoace calea ferata nu a mai pierdut calatori in favoarea transportului rutier. De asemenea, in luna ianuarie a acestui an, numarul romanilor care au circulat cu trenul a fost mai mare cu 3 la suta comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, ceea ce este un semn bun pentru noi. Motivele pentru care am inregistrat aceste suplimentari de calatori transportati sunt legate de imbunatatirea confortului. Va pot spune ca trenurile Intercity cu vagoane Alstom circula chiar foarte aglomerate. De asemenea, automotoarele Desiro (care compun faimoasele "Sageti albastre" - n.n.) ne-au adus multi calatori. Au fost si critici ca scaunele nu ar fi confortabile, le-am mai schimbat, dar nu putem sa le inlocuim pe toate, pentru ca s-ar reduce mult spatiul. Cred insa ca aceste trenuri sunt foarte confortabile. Desigur, calatorii "dedicati" microbuzelor care ii lasa pe acestia la usa casei nu vor renunta la acest mijloc de transport. Noi, CFR Calatori, ne propunem sa exploatam ce avem, deoarece cota de piata pe care transportul pe calea ferata o are in tara noastra este de 45 la suta, in timp ce in Europa de Vest a ajuns la 8 la suta.
- Din cand in cand, la TV vedem actiuni in forta de prindere a celor care circula cu trenul fara bilet. Sunt trenuri intregi de calatori care circula "cu nasul". Care este amploarea fenomenului circulatiei "pe blat"?
- Contrar parerilor generale, in medie, doar 2-3 la suta din numarul total de calatori pe CFR circ