Interventia in forta a reprezentantilor Conventiei RAMSAR asupra Ucrainei, interventie soldata cu blocarea proiectelor de mediu finantate de aceasta conventie in Ucraina, i-a determinat pe ucraineni sa o lase mai moale cu continuarea Canalului Bastroe.
Politistii de frontiera care actioneaza in zona Chilia-Periprava relateaza ca lucrarile de dragaj atat in zona Bastroe, cat si pe bratul Chilia au fost stopate, iar utilajele care au sapat pana acum la canal au fost retrase de ucraineni in locuri dosite.
In ultimele saptamani au avut loc mai multe intalniri intre delegatii oficiale din Romania si Ucraina, care au discutat si despre continuarea lucrarilor la calea navigabila maritima de mare adancime pe bratul Chilia. O prima intalnire a fost realizata la initiativa unor institutii internationale de protectie a mediului la Kiev.
Cu acest prilej, s-a convenit ca in urmatoarele doua luni sa aiba loc intalniri ale specialistilor in chestiuni de mediu pentru a discuta atat proiectul de realizare a Canalului Bastroe, cat si studiile efectuate de anumite institutii stiintifice din Ucraina si din Romania privind impactul ecologic pe care-l va produce asupra Deltei Dunarii realizarea caii navigabile de mare adancime Bastroe.
Reprezentantii Ministerului de Externe al Ucrainei si cei ai Ministerului Mediului au promis institutiilor internationale de protectie a mediului care monitorizeaza problema Bastroe ca la intalnirile care ar urma sa aiba loc in luna aprilie la Tulcea si la Odessa vor fi puse la dispozitia respectivilor specialisti toate informatiile pe care le detin autoritatile ucrainene privind proiectul
Canalului Bastroe. Pe de alta parte, si autoritatile din Romania vor face publice informatiile din studiul realizat la finele anului trecut de mai multe institute de cercetare din tara noastra privind impactul ec