De vineri, aparatele foto digitale, cuptoarele cu microunde, televizoarele, combinele audio, aparatele de aer conditionat se scumpesc. Mai precis, vor primi o acciza care le va face mai scumpe si care este cuprinsa intre 5% si 30%. Informati asupra problemei, romanii au iesit de saptamina trecuta la cumparaturi.
Si-au achizitionat aparate de aer conditionat, desi caldura nu a venit inca, aparate foto, desi vacanta e inca departe, combine si televizoare de parca ar fi ajunul Craciunului. Marile magazine sint incintate si nu prea: cresterile de vinzari de pina la 50% de saptamina trecuta se vor mai domoli de la 1 aprilie, o data cu scumpirile anuntate de guvern.
Camerele digitale, cuptoarele cu microunde, televizoarele si aparatele de aer conditionat s-au vindut si se vind ca piinea calda de o saptamina incoace, inregistrind cresteri de la 25% pina la 50a% in retelele Carrefour si Media Galaxy.
"Produsele ale caror accize vor creste de la 1 aprilie s-au vindut cu 35%-50% mai mult saptamina aceasta in magazinele Carrefour, iar aglomeratia este pe masura", spune directorul de relatii publice al retelei Carrefour, Andreea Mihai. De la anuntarea majorarii accizelor, numarul de vizitatori in electrocomplexurile Media Galaxy a crescut cu 25%-30%, spun reprezentantii grupului.
"Vinzarile prin sistemele de rate, inregistrate la Media Galaxy in ultima saptamina, s-au mentinut in jurul valorii de 70%", spune Andreea Urzica, coordonator PR Altex. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat la camerele foto digitale, unde vinzarile s-au triplat.
Cele mai cautate modele au fost acelea cu cel putin patru megapixeli rezolutie si zoom optic, marcile preferate fiind Sony, Sanyo, Canon si HP. Vinzarile la cuptoarele cu microunde au crescut si ele cu peste 60%. Clientii au optat, in principal, pentru marcile LG si Whirlpool. La ince