Daca in Uniunea Europeana pentru a avea statutul de functionar public e musai sa ai oaresceva studii de specialitate, pe plaiurile mioritice, aproape toate profesiile au cate un reprezentant de seama in randul autoritatilor locale.
Adica, dupa un presedinte cizmar, de ce n-am avea si primari sau viceprimari din randul strungarilor, dulgherilor, ospatarilor, brutarilor, soferilor sau agricultorilor? Ca doar gradina administratiei publice e mare si e loc pentru toti.
Selectia oamenilor din administratia publica e minunata, dar lipseste cu desavarsire. Cum liderii partidelor politice nu ezita sa promoveze in functii publice oamenii indiferent de pregatire, tot mai multi alesi locali ajung sa schimbe, peste noapte, saiba cu Monitorul Oficial. Asa ca nici Maramuresul nu duce lipsa de "Cenusarese politice".
Cum de o buna bucata de vreme Romania se cazneste sa se alinieze normelor UE, am fost curiosi sa vedem cine sunt cei care vor aduce localitatile maramuresene la nivelul celor din Occident.
Si… surpriza! Pe langa economisti, juristi, medici, ingineri sau profesori am descoperit ca printre reprezentantii Guvernului in teritoriu se numara si soferi, mecanici, electricieni, agricultori, ospatari, brutari, tamplari sau croitori.
Si nu e vorba de simpli funtionari publici, ci de oamenii care ocupa fotoliile tapitate de primari, viceprimari sau secretari si urmeaza sa aplice strategia de aderarare a tarii noastre la UE.
Primaria-auto
Una dintre breslele care a dat judetului cei mai multi primari e cea de mecanic auto. Vima Mica, Gardani, Sarasau sau Baita de sub Codru sunt doar cateva dintre localitatile in care primariile n-ar trebui sa cheltuie nici un leut cu reparatiile masinilor. Motivul? Au in "batatura" ca