Autostrada Bechtel risca sa tulbure apele in coalitia guvernamentala, parlamentarii clujeni ai UDMR exprimandu-si ieri dezacordul fata de anuntul facut de premierul Calin Popescu Tariceanu privind importanta redusa pe care acest proiect il are pentru actualul Executiv.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a afirmat, saptamana trecuta, la Bruxelles, ca principala prioritate in domeniul infrastructurii de transport a Romaniei, ca viitor stat membru al Uniunii Europene, este coridorul IV paneuropean pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, si nu autostrada Brasov-Bors. "Pentru autostrada Bechtel, vom vedea cati bani mai avem. Daca avem resurse, facem si doua sau trei autostrazi deodata, dar astazi Romania nu isi poate permite sa construiasca simultan doua autostrazi", a declarat Tariceanu in urma refuzului BEI de a finanta proiectul semnat de fostul Guvern Nastase fara a respecta normele europene privind organizarea de licitatii.
Unul dintre cei mai activi partizani maghiari ai participarii la guvernare alaturi de PNL-PD, senatorul Peter Eckstein-Kovacs si-a exprimat convingerea ca, desi a fost o decizie politica, Autostrada Transilvania este, din punct de vedere economic, un proiect fezabil.
"Nu contest unele prioritati care se leaga de atasamentul nostru fata de UE, dar, ca si clujean, cred ca vom deveni o regiune inapoiata daca nu avem autostrada.
Decizia cabinetului Nastase de atunci a fost inteleapta, iar Bechtel va fi sustinut cu tarie de umila mea persoana si de toti cei ce traim in acest areal", a declarat, intr-un interviu acordat presei locale, preluat de Mediafax, senatorul UDMR Peter Eckstein-Kovacs. "Afirmatiile domnului Tariceanu nu vor tulbura apele in UDMR, dar suntem atasati foarte puternic de acest proiect si nu vom ezita sa adoptam pozitii dure. Avem un lobby foarte puternic", a continuat Peter Ecks