Preţul biletului de tren se măreşte cam de două-trei ori pe an; condiţiile din vagoane sunt tot mai proaste. Toţi miniştrii Transporturilor au promis îmbunătăţiri, dar tot ceea ce s-a făcut a fost doar de faţadă. Realitatea este cât se poate de cruntă: cu vagoanele care transportă oameni prin România, cei din ţările civilizate nu ar duce nici animale.
În schimb s-a lucrat foarte mult la imagine prin publicitate. Dincolo de miliardele azvârlite mass-media, ca obligaţie de partid sau cumpărare a bunăvoinţei şi tăcerii, nu s-a schimbat nimic în mai bine ci în mai rău. Indiferenţa auto rităţilor pe de o parte şi vandalismul călătorilor au făcut din garniturile CFR nişte relicve, ruine umblătoare, potenţiale pericole şi puncte de atracţie pentru străinii care le imortalizează şi le prezintă în ţara lor ca pe nişte curiozităţi din lumea a treia.
Aventuri şi suspans în tren
Călătoria cu trenul nu mai este de mult o plăcere, în condiţiile în care securitatea călătorilor este des ameninţată atât de cei care se distrează aruncând cu pietre în geamurile vagoanelor, cât şi de situaţiile în care se fură porţiuni întregi de şină de cale ferată. În afară de asta, majoritatea vagoanelor care circulă, în special pe rutele fostului “personal”, au depăşit termenul de rulaj. Nici măcar aspectul pitoresc nu mai există, deoarece odată cu dispariţa navetiştilor au dispărut şi povestirile suculente şi partidele de filcăi. Iar seara, este o adevărată aventură să circuli cu trenul, chiar şi pe distanţe scurte. Vagoane fără curent sunt des inspectate de hoţii care ar fura orice, de la o banală poşetă cu câţiva lei şi acte la agoniseala ţăranului care a stat o zi întreagă în piaţă. Nici foştii, nici actualul ministru al Tansporturilor nu au văzut toate astea. Ei văd doar trenurile care îi duc la mare sau pe Valea Prahovei. Ce să vadă un ministru precum Mitrea, care a fost î