Americanii le considera nesigure, iar europenii sunt sedusi de progresele lor din ultimii ani
Conform unui studiu realizat de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), corespondentul american al EuroNCAP, multe dintre masinile cu dimensiuni reduse au carente majore in ceea ce priveste siguranta.
La inceputul acestei luni, specialistii de la IIHS au testat rezistenta la impact a nu mai putin de 14 modele de vehicule de mici dimensiuni aflate in magazinele dealerilor din Statele Unite.
Dintre toate vehiculele testate, sase se vand si pe pietele din Europa si, chiar daca sistemele de testare europene difera foarte mult de cele americane, semnalul de alarma tras de cei de peste ocean trebuie luat in seama.
Ford Focus, Toyota Corolla, Volkswagen New Beetle, Mitsubishi Lancer, Mazda3 si Hyundai Elantra sunt masinile care se vand atat in Europa cat si in America intrate in atentia IIHS.
Din nefericire, dintre acestea numai Corolla a primit calificativul "Acceptabil", si aceasta numai pentru varianta echipata cu airbag-uri laterale. Toate celelate vehicule sunt considerate de inginerii de la IIHS nesigure in cazul unui accident frontal sau lateral.
Un caz aparte este cel al modelului Focus care, dupa ce fusese propus de revista "Consumer Report" pentru titlul "Best Cars", a fost retras din competitie din cauza calificativului "Slab" obtinut la crash-testul IIHS.
In cazul modelelor Elantra si New Beetle rezultatul final a fost influentat radical de problemele aparute in timpul impactului lateral. Chiar daca ambele masini au in dotarea standard airbag-uri laterale, acestea protejaza numai capul, toracele si zona pelviana fiind expusa unor riscuri majore, din cauza structurii de rezistenta insuficient de bine gandita de producator.
EuroNCAP da alte calificative
Considera