Grupul american de inginerie si constructii Bechtel se pregateste de o "disputa" cu Guvernul Romaniei, dupa ce autoritatile de la Bucuresti au anuntat ca proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, in valoare de 2,5 miliarde de dolari, ar putea fi amanat, scrie Financial Times, citata de agentia Mediafax.
"Anuntul de saptamana trecuta ar putea semnala faptul ca noul Guvern nu este pregatit sa puna in discutie contractul cu Bechtel pe criterii juridice, dar ca va incerca sa intarzie si, intr-un final, sa renunte la proiect. Fondul Monetar International exercita presiuni puternice asupra Romaniei pentru reducerea cheltuielilor", comenteaza Financial Times in editia on-line de ieri.
La sfarsitul saptamanii trecute, premierul Calin Popescu Tariceanu a afirmat ca programul de construire a Autostrazii Brasov - Bors convenit de fostul Guvern cu firma Bechtel va fi finantat in functie de fondurile disponibile care vor ramane la dispozitia statului, dupa alocarea sumelor necesare proiectului privind coridorul IV paneuropean. El a mai spus ca prioritatea in domeniul infrastructurii de transport a Romaniei, ca viitor stat membru al Uniunii Europene, este coridorul IV paneuropean pe traseul Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea - Sibiu - Lugoj - Arad - Timisoara, si nu Autostrada Brasov-Bors.
"Nu contest necesitatea construirii unei autostrazi pe traseul convenit cu Bechtel, dar problema este ca trebuie sa ne stabilim prioritatile in functie de acordurile la care devenim parte ca membru UE. Europenii spun ca, pentru dezvoltarea tarilor din estul si centrul Europei, traseul coridorului IV paneuropean este prioritar", a spus Tariceanu.
Tariceanu: Vom vedea cati bani mai avem
Seful Guvernului a amintit ca Banca Europeana de Investitii nu poate finanta proiectul Bechtel, in conditiile in care contractul nu a fost atribuit in urma u