Contracte, cereri, formulare - intr-un cuvant birocratie. Companiile au mari batai de cap atunci cand trebuie sa grabeasca procesul redactarii si expedierii documentelor juridice, iar cand vine vorba de costuri, cu greu s-ar putea spune ca sunt de neglijat. Noile tehnologii vin insa in ajutor.
Companiile incep sa descopere ca pot folosi diverse programe software pentru a automatiza operatiunile obisnuite cu caracter juridic, de exemplu completarea contractelor de angajare, dar si pentru a structura activitati mai complexe, cum ar fi trimiterea unei cereri de obtinere a unui brevet de inventie.
In ciuda ingrijorarilor cu privire la informatiile confidentiale ce se pot scurge printre "degetele" unui sistem automatizat, expertii sunt de parere ca un sistem informatic poate eficientiza semnificativ munca departamentelor juridice, scrie Wall Street Journal.
Companiile au la dispozitie inclusiv varianta "inchirierii" de servicii software din partea unor firme de avocatura specializate, care adesea au tarife fixe si nu orare, cum se obisnuieste in lumea necomputerizata a firmelor din domeniul juridic.
"Este nevoie ca serviciile juridice sa fie livrate mai simplu si mai eficient", spune Mark Chandler, consultant al companiei producatoare de echipamente pentru retele informatice Cisco Systems. "Tehnologia iti permite sa estimezi mai clar costul diferitelor activitati. Iar aceasta duce la economii importante".
In cazul Cisco, de pilda, o companie cu 36.000 de angajati raspanditi in intreaga lume, procesul de trimitere a cererilor de inregistrare a inventiilor era unul chinuitor si care inghitea foarte mult timp, scrie Wall Street Journal.
Un angajat care dorea sa-si inregistreze un brevet trebuia sa completeze si sa trimita cate o cerere pentru fiecare membru al comisiei interne de evaluare. Dupa aceea, avocatii studiau documentatia care nu