Dupa ce ani buni Camel a insemnat actiune, aventura, forta si-un strop de mister, pentru ca mai apoi sa aiba un nefiresc aer minimalist, noua campanie de publicitate pentru Camel reuseste sa repozitioneze marca, aducand-o pe un teren inca neexplorat. Reveria, spiritul vizionar si talentul creativ sunt elemente noi in ceea ce priveste comunicarea pentru marcile de tigari. de ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA STRATEGIE. La camila care a rasarit e o cale atat de lunga, incat concurentei ii vor trebui ani buni sa o ajunga Daca in anii â90 Camel si Marlboro se luptau pentru acelasi tip de public, portretizand barbatul aventurier, puternic, liber, respirand virilitate, Camel a reusit, dupa o neizbutita perioada de tatonari, sa se indeparteze de aceasta zona in incercarea de a se adresa unei alte categorii. Spoturile celebre in care personajul principal infrunta primejdiile unei aventuri in salbaticie erau la mare competitie cu cele care-l infatisau pe legendarul cowboy Marlboro. Cele doua marci mergeau pe aceeasi idee, singurele puncte de diferenta fiind contextele diferite, iar pentru Camel - fundalul sonor al lui Ennio Morricone. John Wayne versus Indiana Jones - cam asa se traducea in trecut competitia la nivelul comunicarii dintre Marlboro si Camel. Daca Marlboro a ales sa se asocieze cu Formula 1, Camel a organizat "Camel Trophy". Dupa o perioada de cautari, in care noile imagini vorbeau despre relaxare - un atribut care facea contrast cu ADN-ul brandului - noua campanie de publicitate pare sa se disocieze de indelunga rivalitate a celor doua marci. Camel a plecat in cautarea altui public.
CREATIVE SI CURAJOASE. Cele doua executii din outdoor si presa scrisa dau masura unei campanii iesite din previzibil, cel putin pentru tigarete.
"Inceputul unei viziuni" prezinta o galaxie in forma unei camile, ce se vrea a fi o revelatie, un fel de "urmeaza-ti st