Increderea consumatorilor germani a crescut pentru a saptea luna consecutiv, in conditiile in care planurile cumparatorilor de a face achizitii semnificative au pus in umbra temerile legate de starea economiei si de veniturile viitoare, transmite Bloomberg.
Indicele GfK al increderii consumatorilor - care este elaborat pe baza unui sondaj realizat pe un esantion de aproape 2.000 de persoane - a crescut de la 4,9 la 5,2, a anuntat institutul german intr-un
comunicat de presa.
Reducerea impozitelor si redresarea usoara a cererii interne afectate de cei trei ani de scadere a vanzarilor incurajeaza consumatorii sa cumpere mai mult. Somajul aflat la un nivel record va impiedica, insa, redresarea spectaculoasa a acestui sector.
"Piata muncii s-ar putea imbunatati pe viitor, dar nu va avea loc nici o schimbare spectaculoasa", a declarat Hubertus Pellengahr, purtator de cuvant al Asociatiei HDE din Berlin, ce reprezinta 100.000 de companii. "Consumatorii vor continua sa faca economii si sunt foarte atenti la preturile produselor pe care le cumpara", a mai spus acesta. Vanzarile cu amanuntul au crescut, in ianuarie, pentru prima data in ultimele doua luni, dupa ce Guvernul cancelarului Gerhard Schroeder a operat o serie de reduceri de impozite in valoare de 6,5 miliarde de euro. Hans-Joachim Koerber, director executiv al grupului Metro, cel de-al treilea mare lant de magazine retail din lume, declara, recent, ca volumul cheltuielilor consumatorilor ar putea creste "usor" in cea de-a doua jumatate a acestui an. Sub-indicele GfK al "apetitului" consumatorilor pentru obiectele valoroase a scazut, insa, de la minus 12,2 puncte, in februarie, la minus 12,3 puncte.
Se cauta masinile, mobila si electrocasnicele
Cifra principala, care se bazeaza pe datele din ultimele cateva luni, a crescut datorita castigurilor pe termen lung in ce