Creme din caviar, impachetari cu uleiuri de alge si pudra de diamante. Centru de frumusete sau spa? Pentru neinitiati, diferenta poate parea nesemnificativa. Chiar si proprietarii centrelor de punere in forma au dificultati in a se asocia cu ceea ce inseamna "spa"-ul.
Cred ca piata spa-urilor in Romania este inca la inceput. La noi, foarte multe dintre saloanele si cabinetele cosmetice merg pe tratament. Pe probleme estetice, celulita, riduri. Se merge destul de putin pe latura de relaxare, in care clientul nu vrea neaparat sa vada un rezultat spectaculos cand iese de acolo, desi se vede totusi. El vine ca sa se simta bine, sa se relaxeze", spune managerul centrului de tratament si cosmetizare Romcare, Smaranda Vornicu.
Parerea ii este impartasita si de Oana Perian, proprietara centrului bucurestean de punere in forma Cella Center, in opinia careia publicul din Romania are inca pretentii reduse in legatura cu cea ce i se poate oferi intr-un centru de ingrijire.
"Spa-urile sunt centre care trebuie sa beneficieze de apa si nu de o cada, de o balta improvizata. Centrele spa sunt create intr-o anumita zona, relief (malul marii, ocean, munte). Pe de alta parte, conceptul de spa nu a prins atat de bine in Romania si asta nu pentru ca nu avem marea in mijlocul Bucurestiului. N-a prins pentru ca romanul, cand discuta despre centru, discuta despre 'beauty center', cosmetizare, nu reuseste sa treaca de acest prag", spune Oana Perian.
Desi initiativele crearii de centre spa in Romania au aparut acum peste zece ani, nu se poate vorbi inca despre notorietatea conceptului. In primul rand, pentru ca se adreseaza numai unui anumit tip de public. Preturile - care pornesc de la 20-30 de euro pentru procedurile simple, ajungand la 150 de euro pentru tratamente complexe - limiteaza destul de mult aria de adresabilitate.
"Sunt mai multe criterii care fac ca