Cele 10 echipe care si-au inscris in 2004 masinile in Campionatul Mondial de Formula 1 au avut un buget cumulat de 1,96 miliarde de euro, se arata intr-un studiu realizat de cea mai prestigioasa publicatie din Marele Circ, "F-1 Racing", dovedind astfel ca F1 este cel mai costisitor sport.
Ca si pe circuit, in 2004, prima echipa la buget a fost Ferrari, Scuderia dispunand de fonduri totale in valoare de 330 de milioane de euro, depasind cu aproape 24 de milioane de euro cea de-a doua clasata in aceasta ierarhie, Toyota.
Practic, din diferenta dintre cele mai bogate echipe, se putea constitui cu usurinta bugetul ultimei echipe, Minardi, care a a avut la dispozitie 30,3 milioane de euro. Pe locul trei in clasamentul bugetelor s-a situat McLaren-Mercedes, cu 278 de milioane de euro, fonduri apropiate de ale rivalei Williams-BMW (275 de milioane de euro), situata pe locul 4.
Desi au avut la dispozitie cu aproape 40 de milioane de euro mai putini bani fata de rivala directa Toyota, BAR-Honda a fost revelatia sezonului trecut, incheind sezonul pe locul secund, in vreme ce Renault, in al doilea an de cand a devenit constructor integralist (dupa achizitionarea echipei Benneton), a terminat a treia, avand la dispozitie 200 de milioane de euro.
Sauber si Jaguar (actuala echipa Red Bull) au avut bugete aproximativ egale, de 113, respectiv 110 milioane de euro, in vreme ce Jordan si Minardi (52, respectiv 30 de milioane de euro) au fost echipele cele mai sarace.
Dintre toate cele 10 echipe, Toyota are cel mai numeros personal, avand 1.300 de angajati la sediul din Köln, urmata de McLaren, cu 1.000 la Woking, si Ferrari - 900 la Maranello.
Chiar daca a acceptat reducerea costurilor, supunandu-se astfel deciziei unanime a echipelor angrenate in "Marele Circ", presedintele Ferrari si al concernului FIAT, Luca di Montezemolo,