Bucuresteni, cei putini care se vor prezenta la vot, il vor alege duminica pe cel care le va administra orasul pe urmatorii trei ani. Sprijinul acordat de ei in alegerile prezidentiale actualului presedinte ii costa insa pe acestia nu numai cele 50 de miliarde necesare organizarii de noi alegeri, ci si posibilitatea de a avea un primar mai putin simpatizat. Cu toate sondajele, cu puternic iz matrimonial si nu electoral, in care Videanu apare ca "cel mai frumos, cel mai inteligent, cel mai cinstit si cel mai dinamic", apatia campaniei electorale va determina marea majoritate a cetatenilor Capitalei sa prefere sa se uite la televizor sau sa se relaxeze printr-o excursie la munte.
Daca la alegerile prezidentiale, puternic personalizate, sondajele aratau un absenteism de 30 la suta, si nu de 50 la suta, cat a fost in realitate, cercetarile de piata facute pentru aceasta campanie arata ca cel putin 40 la suta dintre bucuresteni nu intentioneaza sa se prezinte la vot. Procentul va fi unul mult mai mare, iar cei ce vor absenta vor face parte foarte probabil dintre electorii care ar prefera sa voteze cu Videanu. Candidatul PSD, Marian Vanghelie, a demonstrat, la scrutinul pentru Primaria sectorului 5, cand a reusit, surprinzator, sa obtina victoria din primul tur, ca dispune de mijloacele persuasive si logistice de a-si mobiliza electoratul.
O diferenta majora poate fi observata si in modul de abordare a campaniei de catre cei doi favoriti. Daca Videanu a preferat sa pledeze pentru continuitate si omogenitate, atat intre proiectele sale si cele ale fostului primar Traian Basescu, cat si in ceea ce priveste programul de guvernare al Aliantei, constient de sentimentul anti-PSD al bucurestenilor, Vanghelie a pozat intr-un pesedist atipic.
Si in ceea ce priveste proiectele, candidatul Aliantei si cel al PSD, au optat pentru strategii diferite: Vanghelie s-a pr