Statisticile au aratat ca femeia este „capul familiei" atunci cind este vorba de cumparaturi. Sperind ca le va determina sa cumpere sau sa-si convinga partenerul, companiile de publicitate isi creeaza campaniile canalizindu-si atentia in special pe impresionarea femeilor.
Fiecare produs de pe piata este gindit pentru a deservi cu preponderenta o anumita categorie de consumatori. Acelasi lucru se intimpla si cu campaniile publicitare care, pentru a fi eficiente, au in vedere acel public care este cel mai probabil interesat de produsele la care se face promovare.
Potrivit unui studiu GTI, 75% dintre persoanele care au cea mai mare putere de decizie atunci cind este vorba de cumparaturi sint femei.
Pro si contra targetului feminin
Faptul ca femeile decid atunci cind este vorba despre cumparaturi a atras dupa sine dorinta campaniilor de publicitate sa-si orienteze mesajele catre acest segment de publicitate. „Fiind cele mai accesibile si generatoare de profituri imediate, bunurile de larg consum au cunoscut o rapida dezvoltare in Romania.
E drept ca recent si producatorii ori retailerii de bunuri de folosinta indelungata au inceput sa acorde o atentie mai mare publicitatii, insa piata din Romania a fost multi ani dominata de publicitatea la bunurile de larg consum.
Acest fapt, coroborat cu studiul TGI, care arata ca femeile sint responsabile cu cumparaturile in 75% din familiile urbane, ne indreapta spre concluzia ca cel mai targetat consumator de publicitate sint femeile", apreciaza Anca Iulia Calin, Senior Strategic Planner la Graffiti BBDO.
Eliza Rogalski, Corporate PR Manager la Tempo Advertising sustine, de asemenea, ca femeia, chiar daca nu este cea care cumpara un anumit produs, poate fi un "influenzator" in familie. Dragos Iliescu, director general in cadrul companiei de consultanta