Autoritatea Rutiera Romana (ARR) a initiat o propunere legislativa privind sistarea emiterii de autorizatii de executie a transportului international pentru autovehiculele de 8+1 locuri. Aceasta initiativa a fost luata avandu-se in vedere numarul mare de transportatori ilegali care faciliteaza "turismul mascat" la frontiera, respectiv migratia ilegala a romanilor spre Spatiul Schengen.
In baza acestui nou act normativ, se vor acorda autorizatii pentru efectuarea transporturilor de persoane, inclusiv in strainatate, numai autovehiculelor cu un numar mai mare de zece locuri, comparativ cu legea actuala, care permitea obtinerea de autorizatii si pentru mijloacele de transport de 8+1 locuri, iar amenzile aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind transportul de persoane vor fi mult mai mari, de pana la 50 milioane lei.
In prezent, plafonul maxim al amenzilor se ridica la patru milioane de lei. Politistii de frontiera au depistat peste 550 de cazuri de "turism" fara autorizate.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) nu vede insa cu ochi buni masura initiata de ARR. Catalin Panaitescu, membru UNTRR, spune ca legislatia in acest sens exista din 2002, doar ca aceasta a fost interpretata altfel: "Conform Ordinului 1842 din 2002, este interzis transportul international prin curse regulate cu autovehicule inmatriculate ca autoturisme.
Asta inseamna noua locuri, inclusiv soferul. Parerea mea este ca accesul liber trebuie sa-l aiba toata lumea, indiferent de ce capacitati are. Ca la noi este o situatie specifica, ca nu se verifica existenta licentelor, a autorizatiilor, e o alta poveste. Nu cred ca ingradind prin legislatie accesul la circulatie pentru anumite capacitati de transport se va face ordine. Ordine nu se va face decat pe baza de control", sustine Catalin Panaitescu.
Autoritatea Rutiera Romana (A