Racit cobza, senatorul Gyorgy Frunda a parasit, sambata, printre primii Palatul Culturii din Targu Mures, la incheierea lucrarilor Consiliului Reprezentantilor Unionali si ale Consiliului de Coordonare al UDMR.
La iesirea din cladire, presedintele CRU ne-a declarat, in ce priveste Autostrada Transilvania: "Am elaborat o rezolutie prin care cerem incheierea lucrarilor la termen si sustinerea sa materiala conform contractului incheiat, pentru ca aceasta autostrada sa fie facuta. Pentru UDMR este "proba de rupere" fata de Guvern, in situatia in care nu se respecta contractul autostrazii.
Clar? Va multumesc". A fost un semnal limpede, echivalent unui ultimatum, dat de comunitatea maghiara din Romania colegilor de guvernare ai UDMR.
Acestia, in repetate randuri (prin voci precum cea a premierului Calin Popescu Tariceanu sau a deputatului Eugen Nicolaescu), isi declarasera scepticismul privind materializarea autostrazii Bors-Brasov.
Lucrarile au debutat cu informarea politica prezentata de presedintele UDMR, Marko Bela.
Acesta a fost la fel de transant: "Politicienii romani trebuie sa aleaga: ori ajuta Transilvania, ori o lasa sa se ajute singura, pentru ca nu exista alta alternativa!
Un alt angajament al nostru - poate cel mai important - este dezvoltarea Transilvaniei, ridicarea economica si infrastructurala a regiunii de vest a tarii, lichidarea situatiei sale defavorizate de mai multe decenii.
Tocmai de aceea nu pot fi de acord cu cei care uita din nou Transilvania si opun, de exemplu, importanta strategica a Marii Negre celei a Transilvaniei.
Noi nu putem renunta la autostrada Brasov-Bors, care urmeaza traseul arterei principale a Transilvaniei, si va pune in miscare intreaga regiune. Nu spunem ca nu trebuie construit Coridorul nr. 4.
Dar acela va fi un traseu de tr