Compania Shell Romania isi va schimba numele, in perioada imediat urmatoare, in MOL Ro Comert, ca urmare a desfasurarii programului de integrare a statiilor achizitionate de catre MOL, la sfirsitul anului trecut, de la grupul anglo-olandez.
Directorul executiv al grupului ungar MOL, György Mosony, a declarat ca a fost deja depusa documentatia la Registrul Comertului, urmand ca inregistrarea efectiva sa aiba loc in una sau doua saptamani.
"De astazi (n.r - vineri) incepe o perioada de integrare de sase luni, timp in care MOL Ro Comert va realiza rebranding-ul statiilor Shell. In tot acest timp, cele doua companii (n.r - noua firma MOL Ro Comert si cea care detine in prezent reteaua grupului ungar, MOL Romania) vor opera in paralel, dar sub aceeasi coordonare", a explicat Mosony.
El a mai spus ca directorul executiv al celor doua societati va fi actualul manager al MOL Romania, Karoly Robak. Perioada de integrare a afacerii preluate de la Shell va dura sase luni, iar cele doua firme detinute de MOL in Romania vor fuziona dupa finalizarea acestei etape.
100.000 de euro pentru rebranding-ul unei singure statii
Potrivit lui Mosony, principalul obiectiv pe termen scurt al grupului ungar pe piata romaneasca este acela de a finaliza aceasta tranzactie, tinand cont ca procedura de rebranding este dificila si impune costuri.
"Rebranding-ul unei statii de distributie se ridica, in medie, la 100.000 de euro", a apreciat directorul executiv al MOL, aratand ca pe langa aceste sume vor fi necesare fonduri suplimentare, deoarece unele unitati preluate au nevoie de investitii in modernizare pentru a ajunge la standardele grupului ungar.
Astfel, avand in vedere ca MOL a cumparat de la Shell 59 de statii de distributie a carburantilor, suma initiala se va ridica la aproape 6 milioane de euro.
Pe langa acestea, MOL va continu