UDMR a adoptat simbata, la Tirgu-Mures, o rezolutie care va fi, cu siguranta, un test de rezistenta a coalitiei. Uniunea preseaza guvernul sa continue lucrarile la autostrada Brasov-Bors.
Consiliul Reprezentantilor Unionali (CRU) al UDMR a elaborat sambata o rezolutie prin care membrii Biroului Operativ al Uniunii sint mandatati sa depuna toate diligentele la nivelul guvernului, Parlamentului, opiniei publice pentru asigurarea finalizarii corespunzatoare a contractului pentru construirea autostrazii Brasov-Bors.
UDMR face presiuni la adresa Executivului si acest fapt reiese si din luarile de pozitie destul de radicale ale liderilor Uniunii.
„Politicienii romani trebuie sa aleaga: ori ajuta Transilvania, ori o lasa sa se ajute singura", a afirmat Marko Bela, care a adaugat: „Nu pot fi de acord cu cei care uita din nou Transilvania si opun, de exemplu, importanta strategica a Marii Negre celei a Transilvaniei.
Noi nu putem renunta la autostrada Brasov-Bors, care urmeaza traseul arterei principale a Transilvaniei si va pune in miscare intreaga regiune".
Totusi, presedintele UDMR nu a negat importanta construirii celeilalte autostrazi, Pitesti-Arad, si a mentionat ca in cazul in care exista vicii ale contractului cu Bechtel, atunci acestea trebuie rezolvate. Mult mai radical s-a aratat a fi Frunda Gyorgy.
Dupa ce a afirmat ca problema autostrazii constituie „testul de rezistenta a guvernului", Frunda a adaugat: „Autostrada trebuie construita conform prevederilor din contract, fara nici un fel de modificare a acestuia. Nerespectarea contractului ar aduce cheltuieli mai mari pentru Romania. Sa ne amintim de scandalul cu contractul de privatizare a combinatului de la Resita".
Guvernul trebuie sa scoata bani din piatra seaca
Rezolutia CRU nu a alarmat prea mult pe reprezentantii Aliantei D