Reabilitarea drumului national 1C intre Cluj-Napoca si Dej precum si a tronsonului Dej - Sadova al drumului national 17 a fost anuntata cu mult tam-tam, insa lucrarile au o intarziere de aproape un an si jumatate. In zona, nu s-a dat nici macar o lopata. De fapt, pana acum nici chiar lopata nu a fost achizitionata.
Potrivit unor informatii, semnarea contractelor de atribuire a licitatiilor si implicit inceperea lucrarilor au fost amanate din cauza jocurilor murdare de trucare a licitatiilor. Aceste fapte i-au costat functiile pe cei din conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale.
Pe noi, contribuabilii romani, ne-ar putea costa pierdea unei noi transe de fonduri europene pentru reabilitarea altor drumuri.
Reabilitarea acestei cai de comunicatie ridica extrem de multe semne de intrebare.
Care sunt firmele de consultanta care avizeaza lucrarile? Cine va primi sau a primit deja in subcontractare o serie de lucrari? Cand vor incepe lucrarile? Ce se va intampla cu zonele adiacente care inca nu sunt racordate la sistemul de canalizare: vor fi ele racordate dupa lucrarile de reamenajare, ceea ce va duce la spargerea covorului asfaltic? Sau
acest lucru se va realiza in timpul lucrarilor de reamenjare – fapt ce va duce la intarzieri considerabile in predarea proiectului? Avand in vedere ca lucrarile vor fi executate si din fonduri alocate de Guvern, deci si din bani publici, am incercat sa aflam o serie de raspunsuri de la contractorul si beneficiarul lucrarilor, si anume
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Surprinzator, institutia respectiva, care "jongleaza" cu sute de milioane de euro, nu are nici macar un site de internet pentru a se putea afla mai multe informatii despre acest o