Intr-un an, romanul consuma: doua tuburi de pasta de dinti, doua sticle de sampon si vreo 12 deodorante. Periuta de dinti si-o schimba mai rar: o data la 3-4 ani! Motivul: veniturile reduse, dar si nivelul scazut de educatie privind igiena personala.
Studiile de piata arata ca nu prea suntem prieteni cu pasta de dinti, samponul, detergentii sau cremele. Dar mai ales cu pasta de dinti. Conform statisticilor Procter&Gamble (P&G), romanul foloseste un tub de pasta la aproximativ 6 luni si isi schimba periuta de dinti la 3-4 ani.
Ganditi-va ca acest consum este la jumatatea celui din tarile vecine si reprezinta un sfert din cel inregistrat in vestul Europei sau in Statele Unite. "Desi departe de nivelul de saturatie, piata de pasta de dinti va creste in urmatorii 5 ani intr-un ritm foarte lent. Cresterea consumului va depinde de cresterea nivelului de educatie privind igiena orala", spun reprezentantii P&G.
SAMPON. Si la capitolul consum de produse pentru ingrijirea parului – sampon, balsam, styling – stam la fel de bine! Folosim in doi ani cat vecinii nostri bulgari intr-unul. Mai mult, consumul de sampoane si balsamuri pe plaiurile mioritice reprezinta un sfert din consumul inregistrat in tarile din vestul Europei sau in SUA.
Un roman consuma, in medie, echivalentul a mai putin de doua sticle de sampon de 200 mililitri anual, arata statisticile P&G. Mai grav este faptul ca doar in circa 60% din gospodarii s-a cumparat sampon. Ceea ce inseamna ca membrii uneia din trei gospodarii autohtone nu cumpara deloc sampon.
OBICEIURI. In aceste conditii, nu este deci de mirare ca aproximativ 40% din locuitorii plaiurilor mioritice recunosc ca isi spala parul doar o data pe saptamana sau mai rar. Asta in timp ce majoritatea conationalilor nostri isi spala podoaba capilara ceva mai des – de 2-3 ori pe saptamana.
@N_P