La nici un an de la aparitia primului virus pentru telefoane mobile, piata antivirus in domeniu a atins aproape un miliard de dolari si se asteapta sa creasca de peste 10 ori in urmatorii doi ani. Unii analisti considera insa ca este vorba de o "piata artificiala".
Piata de produse antivirus destinate telefoniei mobile este in continua crestere, analistii din domeniu estimand sa atinga un total de 12 miliarde de dolari pana in 2007, fata de "numai" 720 de milioane de dolari, suma inregistrata anul trecut.
Si sa nu uitam ca abia in vara anului trecut a aparut primul virus pentru telefoane mobile, Cabir, creat mai degraba pentru a se demonstra ca "se poate" un program malitios si pentru celulare.
Potrivit raportului "Mobile Anti-Virus Market 2005-2010" (preluat de Telecompaper), celularele devin "tinte ideale" pentru virusi din cauza gradului tot mai ridicat de dezvoltare: functionalitate, complexitate, conectivitate. Pe de alta parte, tintele "noilor" autori de virusi nu sunt reprezentate numai de telefoane mobile, fiind vorba si de PDA-uri.
IN ASTEPTARE. "Deja au aparut mai multi virusi pentru telefoanele inteligente, dar nici unul nu a afectat serios industria din domeniu", a declarat Jean Pierre Aubertin, unul din autorii raportului (realizat in colaborare cu Visiongain). "Credem insa ca este doar o problema de timp", considera Aubertin.
Raportul mai analizeaza modul de propagare al acestui gen de virusi, precum si "ofertele" laboratoarelor antivirus. Pe aceasta piata au aparut deja solutii antivirus de la producatori "mai vechi" in domeniu, precum: McAfee, Kaspersky, Trend Micro, Symantec sau F-Secure.
Potrivit autorilor raportului, operatorii de telefonie mobila si producatorii de telefonane mobile vor fi "luati prin surprindere" de un atac serios pana sa ofere servicii de securitate si pana s