- Social - nr. 65 / 4 Aprilie, 2005 "Pentru noi - romanii si maghiarii din Transilvania -, continuarea lucrarilor la autostrada Brasov - Bors are o importanta deosebita, strategica chiar. Drept care, vom face totul ca orice divergente, in legatura cu continuarea acestei investitii, sa fie eliminate pentru totdeauna, Ardealul fiind, si asa, neglijat, ani la rand, in privinta dezvoltarii infrastructurii rutiere, cu consecinte asupra dezvoltarii economice" - a declarat, ieri, la o conferinta de presa, ministrul de stat, Marko Bela. Continuand ideea, liderul UDMR, Borbely Lászlo, a spus, la randul sau, ca, daca turismul in Transilvania nu este dezvoltat la nivelul potentialului de care aceasta zona a tarii dispune, aceasta se datoreaza si lipsei unei infrastructuri rutiere moderne. Or, cum autostrada "Transilvania" are, printre altele, si aceasta menire, iar proiectul si contractul cu firma americana Bechtel au fost aprobate de catre Guvern si Parlament, nimic nu mai poate opri aceasta lucrare. Borbely Lászlo a spus ca, desi, chiar in aceste zile, au fost discutii, la Bucuresti, cu firma Bechtel, nici un moment nu a stat sub semnul intrebarii continuarea lucrarilor, fondurile alocate, in acest scop, pentru continuarea lucrarilor, fiind, dupa rectificarea de buget (in jos, din cauza cotei unice de 16%), de peste 200 milioane euro. Atat Borbely, cat si Marko Bela au declarat ca nu exista nici o concurenta intre lucrarile la cele doua autostrazi - cea de pe coridorul 4 si Brasov - Bors, deoarece, in timp ce prima autostrada (coridorul 4) este finantata din fonduri de la UE, cea de-a doua are, ca sursa de finantare bani de la buget si o serie de sponsorizari. Drept care, cei doi lideri ai UDMR - si, totodata, membri ai actualului Executiv - au facut apel catre toti politicienii din Transilvania, indiferent de culoarea politica, sa sprijine in continuare derularea proiectulu