Consultantul in strategie de management este doctorul la care apeleaza atat companiile sanatoase, cat si cele aflate in pragul restructurarii sau chiar al falimentului. Care sunt motivele pentru care un astfel de consultant, aflat in postura celui care le stie pe toate, pleaca pentru un "simplu" post de manager? Si mai ales, are un consultant in management tot ceea ce ii trebuie pentru a fi un manager bun?
La o prima vedere, un consultant in strategie de management are tot ce isi poate dori. Abilitatile sale din domenii variate, de la marketing si vanzari pana la productie sau finante, il fac sa fie cautat de managerii companiilor mai mici sau al multinationalelor care vor sa-si dezvolte facerile sau pentru a le restructura si rentabiliza.
Consultanta pe care o ofera nu este deloc ieftina, onorariul lor lunar in unele cazuri depaseste chiar salariul acelor manageri pe care ii sfatuieste.
Cu toate acestea, pentru unii nu este de ajuns, consultanta in management fiind doar un pas catre managementul unor companii sau grupuri de companii. Ce-i "mana in lupta" si cum se adapteaza la noile functii?
Valentin Radu, Dragos Rosca si Mihnea Mocanu, adica trei dintre cei mai cunoscuti consultanti ai biroului Roland Berger Strategy Consultants din Bucuresti, au facut in ultimii ani pasul de la consultanta in management spre management. Chiar daca domeniile de activitate pentru care au optat cei trei sunt cat se poate de diferite, acestea au un element comun - toate au reprezentat o provocare.
"La o scara mai mica si in cadrul unei companii de consulanta precum Roland Berger iti dezvolti capacitatile manageriale. Pe de o parte, exista numeroase proiecte in care esti implicat in toate etapele, de la simplu membru de proiect pana la coordonator sau manager de proiect. Apoi, poti urca in ierarhie de la simplu business analyst spre junior consultant,