Uzina brasoveana va intra intr-o noua procedura de privatizare, dar facilitatile acordate cu ocazia privatizarii cu italienii de la Landini vor fi pastrate. Oficialii spun ca exista interes pentru Tractorul.
AutoritATile au elaborat un nou proiect de act normativ pentru privatizarea Tractorul, prin care facilitatile acordate societatii la privatizarea esuata cu firma italiana Landini sa fie mentinute si in cazul altui cumparator, ne-a declarat presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Gabriel Zbircea.
„Vrem ca facilitatile obtinute la privatizarea cu Landini sa ramina in picioare, pentru ca ele au fost aprobate deja de Consiliul Concurentei si ar fi pacat ca Tractorul sa le piarda, mai ales ca, fara ele, am ingropa definitiv societatea", a spus Zbircea.
Noul sef al AVAS a exclus varianta agreata de predecesorul sau, Mircea Ursache, care vorbea despre transferul contractului cu Landini catre alt cumparator. „Juridic este posibil, dar din punct de vedere al transparentei prefer o noua procedura de privatizare", a mai spus Zbircea.
Presedintele AVAS a afirmat ca exista deja mai multe scrisori de interes din partea unor investitori, unii cunoscuti de mai multa vreme. Este vorba despre „doua firme din Turcia (probabil una dintre ele este Sanko Holding - n.
red), firma Mahindra&Mahindra din India, MYO, un interes din partea unui concern polonez si un posibil interes din partea companiei Same Deutz din Italia impreuna cu Asociatia Salariatilor de la Tractorul".
Contractul de privatizare a uzinei Tractorul cu grupul Landini a fost perfectat la sfirsitul anului 2003, dar transferul de proprietate nu s-a mai facut. Societatea brasoveana beneficiaza, la privatizare, in principal de stergerea datoriilor bugetare si de programul de subventionare de stat a tractoarelor din product