Discutiile legate de inghetarea proiectului autostrazii Bors-Brasov au starnit agitatie in lumea afacerilor din Transilvania. Mai multe investitii sunt pe punctul de a fi relocate inspre orasele din sudul Ardealului, iar Cluj-Napoca, Oradea si Targu Mures ar putea pierde o serie de investitii consistente.
Asupra parlamentarilor ardeleni se fac presiuni din partea mediului de afaceri ca sa voteze pentru continuarea lucrarilor la autostrada. Astfel, s-a ajuns la o unanimitate rar intalnita. Toti politicienii importanti din Cluj se pronunta pentru continuarea proiectului.
Liderul PD la nivel national, Emil Boc, care este si primar al municipiului Cluj-Napoca, a declarat ca va face tot ceea ce depinde de el pentru a determina continuarea lucrarilor. El a adaugat insa ca vor trebui rediscutate unele conditii financiare, precum si graficul lucrarilor.
Astfel, sunt puse sub semnul intrebarii termenul stabilit initial pentru incheierea lucrarilor, anul 2012, precum si pretul de 4,3 miliarde euro, pe care statul roman s-a angajat initial sa il achite companiei americane Bechtel, constructorul tronsonului.
Unanimitate politica
Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara, care conduce filiala PNL, sustine, de asemenea, ca va insista pe langa premierul Calin Popescu Tariceanu pentru continuarea lucrarilor.
Aceeasi pozitie a fost exprimata si de liderul organizatiei judetene a PUR, secretarul de stat Aurel Netin, care se teme ca oprirea lucrarilor la autostrada ar putea avea un impact negativ asupra dezvoltarii economice regionale a Transilvaniei de Nord. Liderii UDMR se pronunta toti pentru sustinerea autostrazii.
Vicepremierul Bela Marko a declarat in repetate randuri ca acest proiect nu reprezinta doar o oportunitate economica pentru regiunile locuite de maghiarii din Ardeal, ci si in