Proiectul Brasov-Bors are o miza mare pentru UDMR. Autostrada se intinde pe 415 kilometri si de ea ar urma sa beneficieze 80% din comunitatea maghiara din Romania. Miza este mare si din punct de vedere politic. Autostrada tine de programul de guvernare al UDMR. Mai ramine problema banilor, pentru ca Romania nu poate construi si autostrada „europeana" Pitesti-Arad in acelasi timp.
Emil Boc, primarul Clujului, a anuntat ca Romania va cauta finantare chiar in Statele Unite.
Dupa ce UDMR a amenintat ca se retrage din coalitie daca autostrada Transilvania va fi blocata, autoritatile o dau la-ntors: contractul cu Bechtel e in vigoare si va fi respectat. Mai ramine problema banilor.
Contractul incheiat de guvernul PSD cu firma americana Bechtel este in vigoare si va fi respectat, cu verificarea clauzelor financiare incluse in document, a declarat, ieri, ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul, Bogdan Olteanu. „Cu siguranta, discutiile vor continua si principala problema este identificarea surselor de finantare", a spus Olteanu.
Declaratia ministrului a venit dupa ce UDMR a anuntat, acum doua zile, ca nu este de acord cu renuntarea la autostrada Bechtel si a cerut guvernului, in termeni destul de duri, sa continue lucrarile.
S-a spus chiar ca, in varianta in care statul roman nu ar mai respecta contractul, se va ajunge la o situatie asemanatoare cu cea de la Resita, unde Romania este data in judecata pentru ca a reziliat un contract de privatizare.
„E OK"
Ultima declaratie a lui Olteanu se pare ca a mai destins atmosfera in Coalitie. „Ma bucur sa aud asta. Daca e in vigoare, e OK", ne-a spus senatorul UDMR Gyorgy Frunda. „Am fost fermi. Ne-am spus pozitia, ca sa fie foarte clar. Ni s-a parut ca se incearca metode dimbovitene in aceasta chestiune", ne-a declarat Frunda.
De ce este importa