Candidatul PSD la Primaria Capitalei, Marian Vanghelie, a cheltuit in aceasta campanie electorala doar 115 mii de dolari. Aceasta suma este mult mai mica decat cei 200 de mii pe care, conform Asociatiei Pro Democratia, i-a cheltuit in iunie 2004 in lupta pentru Primaria sectorului 5, sumele achitate pentru publicitatea in presa centrala fiind de doua ori mai mici pentru scrutinul din 3 aprilie - 73.158 de dolari fata de 150.820 de dolari la alegerile locale din 2004.
Suma este extrem de mica si in comparatie cu sumele pe care au declarat ca le-au cheltuit la alegerile locale de anul trecut Mircea Geoana (414 mii de dolari) si Traian Basescu (560 mii de dolari).
In fapt, candidatul PSD a reusit sa investeasca mai putin si decat sumele pe care APD le-a monitorizat pentru Monica Tatoiu (143 mii de dolari) si Mugur Ciuvica (125 mii de dolari), doi candidati care au obtinut scoruri insignifiante.
Faptul ca Vanghelie si PSD au fost atat de economi arata ca nu au crezut nici un moment intr-o victorie social-democrata in Bucuresti. Lucru intarit si de declaratiile de dupa alegeri ale unor lideri PSD, ca Dan Ioan Popescu, care acum doua zile spunea ca se angajase doar ca Vanghelie sa faca "o figura corespunzatoare".
La randul sau, Ion Iliescu a subliniat ca pentru PSD era "foarte clar" ca in Bucuresti nu existau sanse pentru castigarea alegerilor.
Si Videanu a fost "strans la punga"
Si castigatorul competitiei pentru Capitala a fost foarte econom, insa din motive diametral opuse. El a cheltuit aceeasi suma ca Vanghelie, insa in cazul lui motivul era ca era sigur ca va castiga si fara sa risipeasca prea multi bani pentru convingerea bucurestenilor.
Totusi, au mai existat si alte motive pentru care au fost asa de putini bani in aceasta campanie. Perioada mai scurta de campanie, miza mai mica, dar si secatuirea vistierii