Cu siguranta, multitudinea evenimentelor muzicale din ultima decada a stat sub semnul tineretii si al maiestriei, fie ca este vorba despre artisti deja binecunoscuti publicului, fie de solisti aflati la primii pasi ai carierei, deopotriva aplaudati pentru performanta lor interpretativa si pentru calitatea demersului artistic.
Tocmai de aceea, as incepe comentariul oprindu-ma la serile in care, la Ateneu, a evoluat Alina Bercu, pianista care, la doar 14 ani, a impresionat prin spectaculoasa abordare a dificilului Concert nr.3 de Prokofiev, partitura extrem de solicitanta rezolvata cu o acuratete tehnica ireprosabila, cu un tuseu rotund si stralucitor totodata, cu o forta, o percutanta ritmica si o claritate a constructiei pe care ar putea sa o invidieze chiar si pianistii consacrati; echilibrata, calma, surprinzator de matura pentru virsta sa, colaborind impecabil cu orchestra dirijata de Ilarion Ionescu-Galati, Alina Bercu a confirmat si de aceasta data faptul ca, sub indrumarea excelentei profesoare Stela Dragulin, evolutia sa capata pe zi ce trece noi carate ce o situeaza in topul generatiei sale (si nu numai).
Nu intimplator, publicul a aplaudat entuziast, minute in sir, fascinat de calitatea si siguranta interpretarii sale. Programul concertelor a mai cuprins Suita de Stravinski si Seherazada de Rimski-Korsakov, rezolvate cu profesionalism.
Tinerii din clasa de canto, de la Universitatea Bucuresti, condusa de Georgeta Stoleriu au oferit, la Filarmonica din Sibiu, un cuceritor program Enescu, inaugurind astfel seria dedicata, in actuala stagiune, maestrului de la disparitia caruia se implinesc, anul acesta, 50 de ani. Abordind liedurile compuse de Enescu pe versuri de Carmen Sylva si trei Cintece de tinerete, cei opt interpreti au reusit sa confere expresivitate, sinceritate, sensibilitate, dramatism sau umor unor pagini pe care me