Home Theatre este o piesa produsa de interpretii
si creatorii ei. Spatiul de repetitie a fost unul
din apartamentele interpretilor.
Miercuri 6 aprilie, ora 20.00, Green Hours Jazz Café
Ce fac dansatorii si coregrafii cand nu-si vad de treaba?
Home theatre, un spectacol de teatru creat si interpretat de Eduard Gabia, Ion Dumitrescu si Rolando Matsangos. Directie artistica: Eduard Gabia (premiera)
ora 22.00
Concert de rock alternativ cu trupa Subsolar. Compozitie si chitara solo: Ion Dumitrescu, voce: Eduard Gabia, percutie: Rolando Matsangos, chitara bass: Gabi Calinescu<
Avind experiente ca interpret in productii de teatru, am inceput sa-mi pun intrebari despre ce inseamna sa montezi o piesa de teatru. Care sint motivatiile unui regizor de a monta un anumit text, care sint criteriile pe care se bazeaza alegerea lui si, nu in ultimul rind, cum isi face distributia?
Toate aceste intrebari m-au dus la concluzia ca, deseori, textul este ales mai mult pentru valoarea lui intrinseca (valoare dramaturgica) decit pentru continutul problematic al acestuia. In fond, cit se regaseste un regizor in textul ales? Si, mai departe, in ce masura acel text reuseste sa ajunga, prin regizor, la interpreti?
Cu toate ca background-ul meu artistic este in domeniul dansului, am incercat sa privesc lucrurile din punct de vedere teatral. Momentul zero al piesei reprezinta un inceput atit pentru public, cit si pentru interpreti. Piesa nu se bazeaza pe un text scris, astfel incit dramaturgia spectacolului are ca schelet o structura pe care se construieste in timp real si in care unele elemete sint repetitive – caci durata piesei reprezinta in aceeasi masura timpul scenic si timpul real.
Mergind mai departe pe aceeasi idee (real-teatral), istoria personajelor si relatiile dintre ele sint aceleasi cu