Pentru a elimina tensiunea din cadrul coalitiei guvernamentale, divizata de continuarea sau nu a lucrarilor la Autostrada Brasov - Bors, Executivul a identificat doua treimi din fondurile prevazute pentru derularea lucrarilor pe 2005, suma care va fi inclusa in rectificarea bugetara care va ajunge in luna aprilie in Parlament.
Decizia a fost luata, potrivit presedintelui interimar PD, Emil Boc, in cadrul reuniunii Consiliului de conducere a Aliantei de ieri, in care ministrul de Finante Ionut Popescu a precizat ca au fost identificate 213 milioane de dolari necesare continuarii proiectului in 2005. In actualul buget, trecut prin Parlament de PSD, era alocata acestui proiect o suma de 330 milioane de dolari.
Si premierul Tariceanu a avut ieri o discutie cu parlamentarii liberali pe aceeasi tema, in care le-a explicat acestora ca Romania are nevoie de doua autostrazi, dar ca nu isi permite sa finanteze la nivelul maxim ambele proiecte de infrastructura.
In 1997, Romania a semnat documente pentru construirea unei autostrazi pe culoarul IV european, respectiv pe traseul Constanta - Pitesti - Sibiu - Arad, proiect care a fost abandonat dupa 2000, cu exceptia unor segmente, in favoarea Autostrazii Transilvania.
Tariceanu a precizat ca aceasta obligatie, asumata cu multi ani in urma, trebuie onorata, finantarea sa fiind asigurata de BEI si ca acest fapt nu inseamna ca Autostrada Transilvania va fi abandonata, ci doar ca proiectul va continua conform posibilitatilor financiare, au precizat aceleasi surse.
"Autostrada nu reprezinta un element de disensiune in coalitie, atata vreme cat acest proiect se va realiza in graficele pe care le vom face in functie de sursele pe care le vom obtine. Aceste surse vor proveni din afara UE, pentru ca exista probleme cu gasirea acestor surse in UE. Vor veni din Statele Unite ale Americii si se va stabili un gra