Organizatori:
Asociatiile Art Addict si Solitude Project
Partener: Centrul National al Dansului Bucuresti
Cu sprijinul Green Hours Jazz Café, Teatrul Foarte Mic, Teatrul ACT, Teatrul de Comedie, Teatrul Arca, Asociatia Ecumest, Fundatia Proiect DCM, Fundatia Teatrul Fara Frontiere
Daca in articolul publicat in Observator cultural nr. 3 pomeneam cite ceva despre zinele rele din povestea dansului contemporan romanesc, iata ca acum sint rugat sa scriu si despre o zina buna, competenta si ceva mai generoasa: Theorem. Asadar, la numele de Theorem raspunde o retea internationala de teatre vestice prestigioase al carei scop este sa sprijine artisti din Europa Centrala si de Est. Initial orientata doar catre zona teatrului, Theorem incepe sa se ocupe si de dans, de prin 2001, ceea ce corespundea cu momentul in care se desfasura la Bucuresti Platforma romanesca a dansului contemporan.
Au urmat numai surprize pentru coregrafii romani, multe dintre aceste surprize datorindu-se Theorem-ului. Bani pentru co-productii, rezidente artistice, invitatii la festivaluri internationale, participari in laboratoare de cercetare coregrafica, multe dintre acestea petrecindu-se la castelele zinelor din retea.
Sa mai spun ca Theorem inlocuia la momentul acela, pentru multi dintre noi, ceea ce Ministerul Culturii, care, e drept, incepuse lucrarile la propriul sau castel, refuzase cu indirjire sa-si asume este deja banal si nu merita discutat.
Cert este ca Theorem a dat un prim impuls coregrafilor romani care, obisnuiti sa cam stea, la propriu, pe drumuri, s-au trezit ca ceea ce faceau artistic era considerat valabil si credibil de domni si doamne care au un cuvint „greu“ de spus in dansul contemporan. A fost un brinci care s-a dovedit marele cistig al intilnirii cu Theorem.
Am capatat incredere ca ceea ce propuneam artistic