Cu putin inainte de lansarea noului sau ziar, "Prezent", in exclusivitate pentru "Evenimentul zilei", Cristian Tudor Popescu explica de ce e bine ca articolele sa poarte o semnatura cunoscuta si povesteste cum Sorin Ovidiu Vintu i-a facut o oferta dupa plecarea de la "Adevarul".
Rep.: Puteti sa-mi definiti intr-o fraza noul titlu, "Prezent"?CTP: inseamna: conectare nemijlocita si continua la real si in acelasi timp inseamna participare, inseamna implicare a celor care fac ziarul, nu numai profesional, ci si uman.
Rep.: In ce sens, implicare umana?
CTP: In sensul ca acesta nu va fi un ziar facut dupa o reteta, nu va fi un ziar "no name" (impersonal – n.r.), asa cum se practica acum, din pacate, in presa romAneasca, in care ziaristul este un furnizor de materiale, care livreaza niste texte, ele sunt puse in pagina, el isi ia salariul si cu asta basta.
Acesti ziaristi vor lucra sub semnul unei participari afective, va fi ziarul lor, al ziaristilor.
Rep.: De ce trebuie sa fie ziaristul si altceva decit un "no name", un furnizor de servicii?
CTP: Pentru ca eu cred ca are mare importanta nu numai ce se spune intr-un ziar, ci si cine spune. Nu cred in textul care sa fie separat, sa fie desfacut de suportul uman. Stiti vorba aceea latineasca: "Non idem est sed duo dicunt idem" (nu e acelasi lucru daca doi spun acelasi lucru – n.r.).
Rep.: Aveti niste obiective de management de felul: in atitea luni o sa ajungem la un tiraj de cutare exemplare, cu "Prezent"?
CTP: Nu. Nu ne-am propus inca asa ceva. Vom incepe cu 100 de mii tiraj si, in functie de evolutiile pe care le avem o sa ne calibram. In functie, in primul rind, de publicitate, pentru ca stiti cit de mult conteaza in economia ziarului publicitatea. In principiu, vom avea 12-16 pagini, dar totul se va calibra in functie de publicitate.
R