- Social - nr. 70 / 11 Aprilie, 2005 De cativa ani, romanilor cu bani le place sa-si faca cumparaturile in alte tari, in care preturile, in special la bijuterii din aur si argint, la produsele din piele, electronice si electrice sunt cu mult mai mici decat in Romania. Asa a luat amploare un nou tip de turism practicat de agentiile de specialitate, mai ales in sezonul de reduceri importante, in magazinele din Istanbul, Milano, Paris, Budapesta, Praga, Roma, Dubai etc. Acest tip de turism, la sfarsit de saptamana, va lua si mai mare amploare in perioada urmatoare, fiind stimulat de accizarea si de cresterea accizelor, in consecinta a preturilor multor produse trecute in categoria celor de lux, intre care si cuptoarele cu microunde, aparatele foto digitale, unele combine muzicale si altele. Ca urmare, se dezvolta turismul de week-end in strainatate, cu dublu scop: de recreare, la sfarsit de saptamana, si de cumparaturi, pentru achizitionarea unor produse, cum ar fi parfumurile, electronicele, hainele, bijuteriile, asa-numitele produse de lux care, in Romania, sunt mult mai scumpe decat in tarile vecine sau mai indepartate. Comerciantii de la noi isi vor pierde tot mai mult clientii, in timp ce firmelor de turism, care practica "turismul de shopping", le va merge si mai bine, le vor creste veniturile, deoarece numai pentru cazare si transport incaseaza intre 300-500 de euro, in functie de numarul de zile, de distanta si de cate stele are hotelul. Cele mai cautate orase sunt Londra, Paris, Milano, Madrid, Atena, Lisabona, Dubai (pentru targul de electronice) si Istanbul (pentru produsele din piele si aur). Cele mai multe calatorii se fac in primele trei si ultimele doua luni ale anului, cand in majoritatea magazinelor din strainatate au loc mari reduceri de preturi, iar liniile aeriene lanseaza oferte speciale la transport. La Milano se afla importante centre shoppin