La business-ul potrivit, orasul potrivit. Localizarea geografica poate fi un mare atu pentru o companie sau poate, din contra, sa neutralizeze efectele unui marketing bun, dar concentrat doar pe produs si promovarea lui.
Cu atat mai mult, amplasarea sediului central al unei afaceri de anvergura reprezinta o decizie majora, care ar trebui luata cantarind atent avantajele si dezvantajele, deoarece locatia contribuie la crearea imaginii unei companii. Si imaginea conteaza mult, mai ales daca afacerea respectiva este din domeniul serviciilor si presupune deci un contact direct si frecvent cu clientela.
Capitala, care concentreaza 50% din investitiile straine directe in Romania, a devenit cartierul general al majoritatii firmelor cu ambitii nationale.
Dar e intotdeauna necesara mutarea sediului unei companii care s-a dezvoltat la nivel regional la Bucuresti dupa ce afacerile au ajuns la nivel national?
Anul trecut, societatea de asigurari Unita, detinuta de grupul austriac Wiener Staedtische, si-a mutat sediul central de la Timisoara la Bucuresti.
Decizia de mutare a fost luata in luna mai 2004, de catre actionarii austrieci, iar la 27 iulie, asiguratorul opera deja in sediul actual, spune Dan Odobescu, directorul general al Unita. Practic, a declarat el, intregul transfer a fost realizat intr-un weekend. "Sambata si duminica am facut mutarea, iar luni eram operationali la Bucuresti."
Potrivit directorului Unita, Capitala este cea mai atractiva locatie pentru furnizorii de servicii care activeaza pe plan national.
"O multinationala in domeniul asigurarilor nu poate practic exista si creste decat in Bucuresti. A te izola in provincie este o greseala, in provincie poti exista doar ca producator", a explicat Dan Odobescu.
Personalul, ingredientul de baza
@N_P