De curând, unul dintre cele mai căutate modele de Skoda s-a lansat şi în varianta break. Vă prezentăm noua Skoda Octavia Combi, o maşină complet nouă, destinată familiilor şi nu numai. Iată care sunt atuurile cu care vine să cucerească piaţa.
Noul model al producătorului ceh a fost lansat în România în 31 martie, la Bucureşti, fiind prezentată ca o maşină nouă din punct de vedere tehnic, dar care are look-ul prietenos al Octaviei II. Şi chiar aşa este. Două motorizări noi, suspensii noi, direcţie nouă, dar şi o nouă cutie de viteze sunt doar câteva argumente.
Dar să le luăm pe rând. Exteriorul nu trădează foarte mult. Aceeaşi grilă mare a radiatorului, aceleaşi stopuri în formă de C, dar cu un spate alungit. Prin dimensiuni, Octavia pendulează între clasele compactă şi medie, împrumutând calităţi de la ambele.
La capitolul motorizări, vă putem spune că din cele cinci pe care le aveţi la dispoziţie, două sunt complet noi: un 1.9 TDI de 105 CP cu un consum în regim mixt de doar 5,1 litri la suta de km şi un 1.6 FSI de 115 CP cu un consum de doar 6,6 litri la suta de km.
Tot nouă este şi cutia de viteze automată DSG (Direct Shift Gear), care echipează şi noul Toledo, o cutie cu două ambreaje, prima din clasa celor automate care permite folosirea frânei de motor.
Puntea spate sport de tip multilink este şi ea un element de noutate. Iar dacă e nouă, atunci, teoretic, este mai bună. Şi nu doar teoretic, pentru că noua punte oferă o stabilitate mai bună în curbele negociate cu viteze mari. Şi, ca să nu vă plictisim, vă spunem că direcţia este una de tip electromecanic, asistată de calculator în funcţie de viteză. Am terminat cu datele tehnice.
Trecem la interior…
… unde ne primesc scaune şi o banchetă spate confortabile, dar şi un portbagaj imens, de 580 litri, care se poate extinde până la 1.620 litri prin rabatarea banchetei. Ci