Parchetul General verifica legalitatea contractului de privatizare al ARO Cimpulung si modul in care cumparatorul si-a respectat clauzele contractuale, informeaza Ministerul Public.
Procurorii au in vedere mai ales instrainarea activelor care concura la obiectul de activitate al ARO, potrivit aceleiasi surse. ARO a fost cumparata in septembrie 2003 de firma americana Cross Lander de la fosta APAPS, pentru 150.000 de dolari. Investitorul nu si-a onorat la timp obligatiile contractuale, dar a vindut Fabrica de Scule si Matrite (FSM) pentru 2,7 milioane de dolari.
Fostul presedinte al AVAS, Mircea Ursache, le-a dat investitorilor data de 5 martie ca termen-limita pentru a face dovada platii a cinci milioane de euro - capital de lucru si investitii.
Tot atunci, Cross Lander trebuia sa achite statului si cele 2,7 milioane de dolari luati pe FSM, a carei vinzare era interzisa prin contract, si sa prezinte noul model de automobil ARO pe care au spus ca-l vor realiza.
Contractul nu poate fi desfiintat
Cross Lander nu si-a respectat obligatiile si, recent, a cerut AVAS o aminare de 30 de zile. ARO este in reorganizare judiciara, la cererea mai multor disponibilizati care nu si-au primit salariile compensatorii. „Contractul de privatizare nu poate fi deocamdata desfiintat, pentru ca este facut prost.
Putem doar executa gajurile pe actiunile ARO, situatie complicata foarte tare de faptul ca acest lucru trebuie facut in cadrul procedurii de reorganizare", ne-au spus surse din cadrul AVAS. Contractul a fost semnat de fostul ministru al privatizarii, Ovidiu Musetescu.
Parchetul General verifica legalitatea contractului de privatizare al ARO Cimpulung si modul in care cumparatorul si-a respectat clauzele contractuale, informeaza Ministerul Public.
Procurorii au in vedere mai ales instrainarea act