Orient Express(Foto: )
La scurt timp de la incheierea celui de-al doilea razboi mondial, celebrul tren de epoca "Orient-Express" si-a reluat intinerariul pe traseul Paris - Istanbul. Trenul facea din nou legatura intre doua continente, traversand Europa ruinata de razboi si ajungand in Orient.
Cu garnitura eleganta, de mare lux, cu multe vagoane de dormit si cu trei restaurante, calatoreau doar oameni avuti, dornici de aventura. Nu de putine ori, aventura incepea mai devreme decat se asteptau, pentru ca prin vagoane se strecurau si escroci, hoti de bagaje sau criminali.
Prima crima
Trenul traversa Romania, intrand prin Curtici, singurul punct de frontiera din judetul Arad pentru calea ferata. Nici bine nu trecea granita, ca incepeau sa curga reclamatiile privind furturile, majoritatea petrecute pe tronsonul Curtici - Craiova.
In timp ce jafurile ingrijorau autoritatile romane, pentru ca multe dintre victime erau diplomati straini, politistii feroviari nu dadeau de urmele hotilor. In august 1946, Romania urma sa fie zguduita de prima crima petrecuta in luxosul tren.
Inainte ca trenul sa ajunga la Bucuresti, unul dintre insotitorii de vagoane a descoperit un mort intr-o cuseta.
Comisar de roman
Ancheta a fost condusa de un cunoscut politist al vremii, comisarul Eugen Alimanescu. Dosarul a fost atent studiat trei decenii mai tarziu de seful serviciului judiciar din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, comisarul-sef Traian Tandin, care a amintit despre macabrele intamplari intr-o carte - "Jafuri celebre in Romania".
Aflat in pensie acum, Traian Tandin a acceptat sa povesteasca pentru BANATEANUL despre crimele care au avut loc, despre ancheta si pri