Daewoo Mangalia va incasa 540 de milioane de dolari, pentru sase nave portcontainer, de la compania germana Hamburg Sud.
de ELIZA POPA OBSERVATOR DEPENDENTA. Majoritatea populatiei din Mangalia traieste exclusiv de pe urma activitatii santierului naval Aproximativ 540 de milioane de dolari va incasa Daewoo Mangalia, de la o companie germana, pentru sase nave, cele mai mari construite vreodata in aceasta zona geografica.
Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) va semna, la finele acestei saptamani, un contract-record. Societatea mixta coreano-romana urmeaza sa livreze, pana in 2009, sase nave portcontainer companiei germane Hamburg Sud, apartinand renumitului concern Oetker Group. Valoarea contractului va depasi jumatate de miliard de dolari.
INVESTITII. DMHI este un joint venture cu capital majoritar privat. Societatea mixta a fost constituita in 1997, cu participarea Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Cp. Ltd. (51%) si a Santierului Naval 2 Mai Mangalia (49%). Avand 3.400 de angajati directi si 2.000 de subcontractori, santierul de la Mangalia a beneficiat de investitii directe de aproape 40 milioane de dolari, plus know-how estimat la peste 20 milioane de dolari, in contextul in care Coreea de Sud este cunoscuta drept lider mondial detasat in constructia de nave.
RECORD. Incepand cu anul 2000, dupa realizarea unui nivel de investitii de 30 milioane de dolari si instruirea personalului (pe toate palierele de competenta) in Coreea, la imensul santier naval de la Okpo, DMHI si-a schimbat produsul strategic, trecand la constructia de nave cu valoare superioara adaugata. Din 2004, la Mangalia a demarat productia de nave complete de mari dimensiuni, a declarat, pentru Jurnalul National, vicepresedintele executiv al DMHI, Gheorghe Petrescu. Navele care vor face obiectul contractului cu Hamburg Sud (de tip Post-Panamax) a