De Paste, majoritatea romanilor prefera sa aiba pe masa vin rosu. Desi in mod obisnuit vinul alb are cea mai mare cautare, preferintele se schimba atunci cand vine vorba de Sarbatoarea Pastelui. "Oamenii cumpara, in aceasta perioada, in primul rand, vinuri rosii.
In general, de sarbatori, acest vin are mai mare succes", ne-a precizat Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). Pentru ca stiu care sunt tendintele, producatorii apeleaza la promotii pentru a stimula cumparatorii. Posibilitatea achizitionarii a doua produse la pret de unul si reducerea preturilor sunt ofertele preferate ale clientilor.
"Multi producatori de vin se folosesc acum de aceste forme de promovare, in toate magazinele putand fi gasite cutii cu doua sau trei sticle de vin la preturi atractive", a mai spus Ovidiu Gheorghe. Aceste politici comerciale dau intotdeauna rezultate, in luna premergatoare Pastelui vanzarile de vin crescand cu 30-40% (vinul rosu chiar si cu 50%), fata de o luna normala, cand se vand circa
250.000 hl. Cei mai buni clienti ai producatorilor de vin sunt oamenii tineri, mai ales cei sub 35 de ani, care tin la imagine si care consuma in mod obisnuit acest produs.
Potrivit studiilor PNVV, cele mai cunoscute soiuri de vin sunt Grasa de Cotnari, Muscat Ottonel, Feteasca Regala, Merlot, Busuioaca de Bohotin, Riesling, Pinot Noir, Tamaioasa Romaneasca, Cabernet Sauvignon si Galbena de Odobesti.
De Paste, majoritatea romanilor prefera sa aiba pe masa vin rosu. Desi in mod obisnuit vinul alb are cea mai mare cautare, preferintele se schimba atunci cand vine vorba de Sarbatoarea Pastelui. "Oamenii cumpara, in aceasta perioada, in primul rand, vinuri rosii.
In general, de sarbatori, acest vin are mai mare succes", ne-a precizat Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului