Piaþa leasingului auto second-hand va cunoaºte o evoluþie superioarã pieþei de autovehicule noi, pe mãsurã ce romanii iºi vor dezvolta cultura service-ului, apreciazã directorul general al Þiriac Leasing, Adrian Alexe.
"Deºi iºi permit sã dea 40.000 de euro pentru o maºinã, puþini dintre cumpãrãtori se ocupã in aceeaºi mãsurã ºi de intreþinerea acesteia", a apreciat Alexe.
La nivelul anului trecut, 6,4% din portofoliul Þiriac Leasing a fost destinat finanþãrii autovehiculelor second-hand.
"Pentru acest an estimãm o creºtere semnificativã a ponderii autovehiculelor rulate, tot mai mulþi clienþi ale cãror contracte de leasing se apropie de sfarºit apeland la noi pentru a-ºi schimba maºina", a spus oficialul companiei.
In opinia lui Alexe, creºterea accizelor pentru maºinile second-hand va afecta doar importurile de acest gen, un autovehicul importat la care se aplicã accize de 30% rivalizand, la preþ, cu o maºinã nouã din Romania.
Referitor la plata, incepand cu 1 aprilie, a accizei calculatã la valoarea de intrare a autovehiculelor achiziþionate in leasing, oficialul Þiriac Leasing considerã cã aceasta este compensatã de noile oferte ale dealerilor ce prevãd reduceri de preþ de panã la 10%.
Þiriac Leasing a incheiat, in primele trei luni, contracte de 18,2 milioane de euro, cu peste 50% mai mult faþã de perioada similarã a anului trecut.
Pentru acest an, compania ºi-a propus depãºirea pragului de 100 milioane de euro.
Societatea se situa, la finele anului trecut, pe poziþia a cincea in clasamentul celor 36 de companii membre ale Asociaþiei Societãþilor de Leasing din Romania (ASLR), cu o cotã de piaþã de 9,2%, aferentã unui volum al contractelor incheiate de 73 milioane de euro.
Piaþa leasingului auto second-hand va cunoaºte o evoluþie superioarã pieþei de autovehicule noi, pe mãsurã ce romanii iºi vor dezvolta cul