Produsele vegetale au mare cautare in perioada postului Pastelui, din motive lesne de inteles. Romanii consuma cu mult spor pateuri vegetale cu diverse arome, branza de soia, crenvursti vegetali, soia texturata, drob de soia, gulas si crochete vegetale ori bautura de soia, oferta fiind variata. Producatorii de mezeluri vegetale spun ca afacerea este profitabila, in special in cele doua mari posturi de peste an. "Vanzarile la asemenea produse cresc cu aproximativ 20% in post, insa cea mai mare cautare o are branza tofu, produs la care avem o crestere chiar de 50%", ne-a declarat Aurelian Eremia, directorul SC Inedit, producator de alimente de soia. "Cel mai bine ne merge in postul Pastelui, cand realizam o cifra de afaceri de aproximativ 15 miliarde de lei, fata de 10 miliarde de lei, in postul Craciunului", spune Aurelian Eremia. Concurenta insa vine de la marii producatori, care isi permit sa intre pe piata cu produse mai ieftine. "Noi inregistram o crestere intre 25-30% a cifrei de afaceri la produsele de post, insa avem o scadere de aproximativ 7% la celelalte produse pe baza de carne", ne-a declarat Sorin Minea, directorul general al SC Angst. Gheorghe Antochi, directorul societatii Agricola International Bacau, sustine ca in aceasta perioada are o cerere aproape dubla la produsele vegetale de post.
Sanse mici pe pietele externe
Piata produselor de soia nu este suficient dezvoltata, insa producatorii de profil sunt de parere ca exista perspective, pentru ca este o piata in crestere. Aurelian Eremia spune ca 15% din produsele sale merg pe piata externa, in tari precum Cehia, Ungaria, Israel si Bulgaria. Cea mai mare parte a productiei se indreapta insa catre piata autohtona, pentru ca "romanii sunt foarte credinciosi, ei exceland in tinerea posturilor", explica Eremia. "Noi nu exportam produse de post, pentru ca nu avem cu ce sa facem concurenta p