In urma cu ceva ani, Razvan Popescu de la Oceanic Club - Constanta anunta ca are o idee de afacere. "O sa facem scufundari pentru turism!" spunea el. "Vom aduce turistii la Marea Neagra la scufundare, iar la iesirea din apa o sa le oferim o masa cu delicatese marine!" Ideea nu era rea si fusese pusa, deja, in practica.
Omul si scafandrul
Centrul de Scafandri CARPATICA este o afacere care doreste sa puna in valoare o realitate simpla - aceea ca Romania are ape. Si de cand se stiu, aceste ape au fost folosite, pentru obtinerea unor foloase materiale. Cel care a pornit afacerea in urma cu 15 ani la Cluj-Napoca este Jeno Szabo, cu o experienta vasta in domeniu, care a lucrat in mod direct cu J.Y. Cousteau. Jeno a pornit la drum cu o masina si cu o mica suma de bani stransa pe vremea colaborarii cu Cousteau. CARPATICA sustine ca este singura societate existenta in Romania din acest sector (scubadiving-ul de vacanta), care are structura integrata (logistica, echipamentele, educatia, service-ul, know-how) necesara pentru a desfasura aceasta afacere, la nivel national, si in conformitate cu standardele existente pe plan mondial. Cristina Florea, care este responsabilul pentru marketing al firmei, ne-a dezvaluit si punctele forte ale acestei afaceri. In Romania, acest sector se afla la inceput, iar rata de crestere, dupa cum arata statisticile celorlalte tari din regiune, este extrem de ridicata (se ajunge ca, la nivel national, sa se atinga pragul de 1% din totalul populatiei). Din observatiile membrilor CARPATICA, la inceputul anului 2005, Romania atingea pragul de 0,01%. Ca orice activitate cu rata foarte inalta de crestere, apare necesitatea crearii de noi structuri in majoritatea oraselor din Romania, pentru dezvoltarea eficienta la nivel local a potentialului pietei.
Alte premise
Din anul 2004, afacerea s-a extins si l