Pare relativ simplu sa construiesti o firma de transport. Nu ai nevoie decat de o masina si cativa oameni de incredere. Realitatea cu care te confrunti, insa, o data intrat pe piata este foarte cruda: clientii vor confort, dar si preturi mici; drumurile te obliga la nesfarsite reparatii, care iti taie posibilitatea investitiilor; concurenta, in mare parte este neloiala. Daca realizezi toate aceste lucruri intelegi si realitatea, numita piata, in care se misca transportatorii autohtoni. Reusita se arata atunci asa cum este ea, o exceptie, si nu o regula. Compania Dacos pare insa ca nu a tinut cont de toate aceste dificultati. Si-au urmat incet drumul pe care l-au considerat cel mai potrivit, iar dupa mai bine de 12 ani de activitate pot spune ca nu au ajuns decat la jumatatea drumului.
Inceputul activitatii
Afacerea numita Dacos a debutat imediat dupa Revolutie, prin asocierea a doi prieteni, Dan Petrescu si Costel Jurubita. Nu au avut decat un autocar pentru inceput, cu care au intrat pe ruta Ramnicu Valcea - Bucuresti. Curand, alianta celor doi s-a rupt, iar singurul asociat a ramas Dan Petrescu. A fost o perioada extrem de dificila, in care ziua de munca pentru directorul firmei incepea la 4.00 dimineata. Sansa firmei a fost aceea ca a patruns inca din start pe o nisa buna, sectorul Rm. Valcea Bucuresti nefiind prea bine acoperit de transportul feroviar. Cea mai importanta, dupa spusele lui Dan Popescu, a fost insa consecventa. ''Numele firmei este foarte important. Am renuntat la beneficii pentru nume. Importante sunt numele si seriozitatea''.
De la un nume la mai multe companii
Din 1992 societatea s-a dezvoltat neincetat. Obiectul sau de activitate s-a diversificat de la transportul rutier intern si international de persoane, la transportul si distributia de produse petroliere, la vanzari de autocare second-hand