Victoria, prin K.O. in runda finala, reusita de Clint Eastwood in fata lui Martin Scorsese, un adversar mult mai bine cotat, nu este un triumf al talentului, ci unul al hazardului.
Seara Oscarurilor (sau dimineata, la noi) de anul acesta. Mai sint de acordat doar citeva premii, cele mai importante. Pina acum, toate pronosticurile s-au adeverit. Dar vine marea lovitura: Martin Scorsese rateaza din nou Oscarul pentru regie, de data asta in fata lui Clint Eastwood; mai mult, premiul pentru cel mai bun film nu mai ajunge la Aviatorul lui Scorsese, care se vede nevoit sa aterizeze fortat din cauza lui Million Dollar Baby (O fata de milioane) al lui Eastwood. Astfel, in doar citeva minute, ceea ce trebuia sa fie seara mult asteptata a lui Marty a devenit seara lui Clint.
- Intre simplu si simplist
Un luptator vrea sa devina campion. Pentru asta, are nevoie de cel mai bun antrenor. Acesta face nazuri la inceput, dar in cele din urma il accepta ca discipol. Cu forta de partea sa, luptatorul nostru merge din victorie in victorie, dar norocul il paraseste chiar atunci cind mai are doar un pas pina la a-si vedea visul cu ochii.
Recunoasteti cu siguranta aceasta schema narativa. Ati intilnit-o, cu mici variatii, in zeci de filme. Million Dollar Baby, in care erou devine o femeie boxer (jucata de oscarizata Hilary Swank, care a mai interpretat o luptatoare si in partea a patra din seria Karate Kid), este probabil unul dintre cele mai bune, dar nu iese prea mult din tipare; chiar atunci cind o face, da peste alte clisee utilizate excesiv (de la relatia parinti-copii, dezechilibrata de unul dintre termeni, pina la dreptul la moarte). S-a spus despre al 25-lea lungmetraj al lui Clint Eastwood ca este o productie simpla si eficienta, dar mie mi se pare prea simpl(ist)a pentru un film de Oscar.
Million Dollar Baby este ecranizarea nuvelei cu